Чи потрібні для українських водіїв і пішоходів зміни до Закону "Про автоцивілку"?

Термін компенсацій за полісом ‘автоцивілки’ можуть скоротити з 4 до 3 місяців. А функцію виплат віддати державі. Зміни до Закону ‘Про автоцивілку’ запропонують на розгляд парламенту вже восени. Наскільки потрібні такі нововведення для українських водіїв і пішоходів — дізнавалися наші журналісти.

Світлана потрапила в аварію ще взимку. Винним визнали іншого учасника дорожнього руху. Витрати на ремонт мав би покрити страховий поліс автоцивілки. Утім, дівчина й досі не може отримати жодної копійки, позаяк її страхова просто зникла. 

Світлана Камінська, киянка:

— Я, буквально, два месяца назад приезжала к ним здесь в офис. Здесь была большая зеленая табличка. Сейчас их здесь нет. 

Страхова Світлани потрапила до четвірки компаній, ліцензії яких призупинив державний регулятор — Нацкомфінпослуг. Однак отримати гроші дівчина зможе лише тоді, коли страхову визнають банкрутом. За чинним законодавством, цей процес може затягнутися на роки. Адвокат Ростислав Кравець каже: навіть рішення суду — не запорука швидкого вирішення проблеми.

Ростислав Кравець, адвокат:

— Як показує досвід, в багатьох випадках навіть при наявності рішення суду уходить біля року на то, щоб отримати кошти з цієї ж страхової компанії. Певна кількість страхових компаній, які страхували, потім вони в якийсь час раз — і зникають з ринку, офіс закритий, хоча до цього часу збирають страхові премії.  

Необхідність удосконалення правил гри на ринку страхування визнають і в Нацкомфінпослуг. Тут уже напрацювали зміни до законодавства. Запевняють, найперше прагнуть захистити споживача. Відтак хочуть змінити алгоритм виплат, передавши їх об’єднанню страховиків — моторно-транспортному страховому бюро. Саме ця організація після звернення потерпілого в аварії виплачуватиме грошову компенсацію, якщо цього упродовж 90 днів не зробила страхова компанія. Опісля ці кошти компенсують, а до несумлінних страховиків застосують санкції.  

Віктор Берлін, член Нацкомфінпослуг:

— Зараз ми бачимо на ринку таку специфіку, коли компанії затягують виплати, компанії відказують відмовляють у виплаті. Тому якщо ця норма буде прийнята в даному законі, то тоді МТСБУ зможе напряму виплачувати. Якщо компанія не виплачує через 90 днів, то МТСБУ виплачує за неї з фондів, а потім у праві регресного трєбованія забирає у компанії ці гроші.

Ольга Гаманкова, директор Інституту страхування КНЕУ ім. Вадима Гетьмана:

— Що може бути від регулятора: це може бути припис, це може бути призупинення діяльності, ну а наостанок — це відкликання ліцензії. Але цей захід не перший у переліку заходів.

З понад 400 страхових компаній в Україні ліцензію на страхування автоцивілки мають менше половини. Найпершою ознакою, що страхова не зможе покрити ремонт вашого авто, є нижча за ринкову вартість поліса. Також поцікавтеся історією виплат обраного вами страховика. Позаяк, кажуть фахівці, на ринку працюють не більше двох десятків компаній, яким справді можна довіряти.

Ярослав Тракало. Оператор: Володимир Вістяка. Перший Національний

Хотите быть в курсе важнейших событий? Подписывайтесь на АНТИРЕЙД в соцсетях.
Выбирайте, что вам удобнее:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твиттер twitter.com/antiraid

0 ответы

Ответить

Хотите присоединиться к обсуждению?
Не стесняйтесь вносить свой вклад!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *