Банкіри не змогли відібрати собі зарплатні проекти бюджетників

Окружний адміністративний суд м. Києва розглядає позов ПАТ «Укрсоцбанк» до Кабміну, в якому позивач просить суд визнати незаконною та скасувати постанову уряду від 20.01.2016 №37 «Деякі питання виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та державної соціальної допомоги».

02 червня суд відмовився задовольнити заяву ПАТ «Укрсоцбанк» про забезпечення позову шляхом заборони постійній діючій конкурсній комісії з визначення уповноважених банків, створеній на виконання вимог урядової постанови від 22.04.2005 № 318 «Про удосконалення механізму виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та державної соціальної допомоги», приймати рішення про припинення виконання «Укрсоцбанком» функцій уповноваженого банку на підставі пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 №37 «Деякі питання виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та державної соціальної допомоги», до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

«Аналіз приписів статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України дає підстави для висновку, що вжиття заходів забезпечення позову можливо лише в інтересах позивача та у спосіб зупинення дії рішення суб’єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються або забороною вчиняти йому певні дії. При цьому такі заходи можуть стосуватися лише рішень та дій відповідача у справі і не можуть поширюватися на третіх осіб чи інших осіб, які не приймають участі у її розгляді.

Як вбачається з клопотання заборона вчиняти певні дії стосується, постійно діючої конкурсної комісії з визначення уповноважених банків, яка створена на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 22.04.2005 №318, яка не є стороною у даній справі.

Відтак, клопотання позивача в цій частині не ґрунтується на вимогах чинного законодавства та задоволено бути не може», – зазначається в ухвалі суду від 02.06.2016.

Довідково

06 липня Київський апеляційний адміністративний суд відмовився задовольнити апеляційну скаргу Кабміну та лишив без змін ухвалу Окружного адмінсуду м. Києва від 04 травня, якою було задоволено клопотання Укрсиббанку та Приватбанку й заборонено постійно діючій конкурсній комісії [працює при Мінфіні, – ред.] з визначення уповноважених банків, через які має здійснюватися виплата зарплати працівникам бюджетних установ, приймати рішення про припинення виконання функцій уповноваженого банку цими фінустановами на підставі постанови Кабміну від 20 січня 2016 року №37 до набрання законної сили рішенням суду у цій справі.

У рамках цієї справи Приватбанк, Укрсиббанк та НАБУ просять суд визнати незаконною та скасувати урядову постанову від 20 січня 2016 року №37 ‘Деякі питання виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ’.

В обгрунтування свого клопотання позивачі посилалися на те, що «дія оскаржуваної постанови в частині зобов`язання уповноважених банків купівлі облігацій внутрішньої державної позики в розмірі не менш як 20 відсотків регулятивного капіталу банку може призвести до неплатоспроможності позивачів та втрати статусу уповноважених банків».

«Позивачі наполягають на незаконності висунення до уповноважених банків деяких вимог з підстав їх дискримінаційного та антиконкурентного характеру та про труднощі щодо виконання висунутих вимог. <…> Існує можливість, що у разі невиконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2005 року №318 ПАТ ‘Укрсиббанк’ та ПАТ КБ ‘Приватбанк’ можуть припинити виконання функцій уповноваженого банку на підставі рішення постійно діючої конкурсної комісії», – йшлося в матеріалах справи.

При цьому 01 червня Окружний адмінсуд м. Києва під час розгляду такого ж позову Альфа-банку до Кабміну (про визнання незаконною та скасування постанови від 20.01.2016 №37) відмовився задовольнити ідентичне клопотання позивача – про забезпечення позову шляхом заборони постійно діючій конкурсній комісії з визначення уповноважених банків приймати рішення про припинення виконання цією фінустановою функцій уповноваженого банку на підставі п. 2 постанови Кабміну від 20.01.2016 №37 до набрання законної сили рішенням у справі.

Нагадаємо, у пункті 2 постанови Кабміну №37 йдеться, що банки, які до дати набрання чинності постановою стали переможцями конкурсу з визначення уповноважених банків, через які повинна здійснюватися виплата зарплати працівникам бюджетних установ, і у тримісячний строк не забезпечили виконання вимог постанови Кабміну від 22 квітня 2005 р. №318 (до якої вносяться зміни постановою №37), припиняють виконання функцій уповноваженого банку на підставі рішення постійно діючої конкурсної комісії.

Згідно з постановою №37, уповноваженими банками можуть бути банки:

– частка активів яких становить не менш як 1% активів банківської системи;

– які на час проведення конкурсу провадять діяльність на ринку не менше 3 років;

– які володіють облігаціями внутрішньої державної позики в розмірі не менш як 20% регулятивного капіталу банку;

– до яких протягом 3 останніх місяців на момент подання документів до постійно діючої комісії Нацбанком не застосовувались заходи впливу у вигляді обмеження, зупинення чи припинення здійснюваних банком операцій у зв’язку з виявленням фактів здійснення операцій з підвищеним ризиком та віднесення банку до категорії проблемного або неплатоспроможного;

– які протягом 3 останніх місяців на момент подання документів до постійно діючої комісії дотримуються економічних нормативів, установлених Нацбанком;

– які є учасниками Фонду гарантування вкладів, крім випадків, передбачених законом, та не мають фінансової заборгованості перед Фондом гарантування вкладів щодо сплати зборів, штрафів, пені;

– у яких відсутня заборгованість із сплати податків і зборів;

– щодо яких, або до власників істотної участі в яких, або до пов’язаних осіб яких не було застосовано Україною, іноземними державами — членами Організації економічного співробітництва та розвитку чи Євросоюзом санкцій протягом останніх 12 місяців на момент подання документів до постійно діючої комісії;

– у яких кількість емітованих ними електронних платіжних засобів (платіжних карток) державної багатоемітентної платіжної системи, платіжною організацією якої є резидент, становить не менш як 10 відсотків загальної кількості емітованих ними електронних платіжних засобів (платіжних карток).

У документі також передбачено, що банки, у яких держава володіє часткою понад 75 відсотків, є уповноваженими банками на постійній основі.

Постанова набирає чинності з дня її опублікування (а це відбулося 03 лютого 2016 року), крім абзацу одинадцятого змін (щодо карт НСМЕП), який набирає чинності з 1 січня 2017 року.

Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *