Що робити, якщо Ваше майно захопили рейдери?

Багато хто розводить руками та не знає що робити, до кого звертатись та куди йти, коли його майно захопили рейдери.

 

Не дивлячись на те, що наразі ми спостерігаємо ефективну роботу Антирейдерського закону та Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації – органу, який спрямований допомагати повернути незаконно відчужене майно тим особам, що постраждали від рейдерських захоплень, поодинокі випадки рейдерства, на жаль, зустрічаються.

Тож сьогодні пропоную змоделювати ситуацію та прописати чіткий алгоритм дій, що робити крок за кроком, аби права було поновлено, а майно повернулось до законних власників.

Звісно що, перша інстанція куди Ви повинні звернутись – це правоохоронні органи, бо рейдерство – злочин!

Розгляд Вашої проблеми у судовому порядку – це процедура, що затягується на роки, та не завжди майно повертають оперативно, швидко та в повному обсязі.

Вас це не влаштовує? Тоді звертайтесь до Комісії Мін’юсту зі скаргою про рейдерське захоплення Вашого майна.

Комісія – протягом 2-3 тижнів оперативно приймає рішення про відміну незаконної реєстраційної дії (максимальний термін – 45 днів) та поновлює Ваші права.

Єдина вимога: скарга, яку подаєте до Комісії, повинна чітко відповідати вимогам чинного законодавства. Чому це так важливо?

Ми повинні забезпечити стовідсоткову гарантію для наших громадян, що рішення, яке прийме Комісія, ніхто, ніколи не зможе оскаржити в суді, тому кожна скарга, яка надходить до Комісії, повинна бути «ідеально» оформлена з юридичної точки зору.

Далі звісно робота Комісії, та варто розуміти, що в межах її компетенції – вчасно та оперативно зреагувати на скаргу, врятувати майно скаржників та направити справу на розгляд до правоохоронних органів. Тому що рейдерство – злочин, а це безпосередня сфера відповідальності правоохоронців.

Якщо майно «віджали» рейдери: як правильно оформити скаргу до Комісії Мін’юсту?

Понад рік при Міністерстві юстиції України функціонує Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації. Інститут довів свою ефективність.

Скасовані незаконні реєстраційні дії дозволили врятувати ряд міжнародних компаній від рейдерських захоплень та повернути незаконно відчужене майно численним нашим громадянам.

Зазначу, що якщо у Вас є потреба звернутися до спеціальної Комісії Мін’юсту необхідно, щоб Ваша скарга чітко відповідала вимогам чинного законодавства.

Презентую вимоги до складання скарги:

1. Скарга має бути поданою до Мін’юсту у встановлений законом строк (60 днів з моменту прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав);

2. Має бути вказаним повне найменування (ім’я), місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб);

3. Вказати найменування (ім’я) представника, якщо скарга подається представником;

4. Необхідно зазначити дату складання скарги;

5. Скарга обов’язково має бути підписаною;

6. Якщо скарга буде подаватися представником, необхідна довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника (або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку*).

7. Обов’язково мають бути прикріплені у матеріалах скарги засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника в результаті прийняття рішення про державну реєстрацію (за наявності).

8. Питання, порушені в скарзі, мають стосуватися прийняття рішень про державну реєстрацію – скарга має містити реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;

9. Викласти зміст оскаржуваного рішення;

10. Вказати норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;

11. Викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

12. Мають бути вказані відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до відповідних реєстрів.

Звертаю увагу, що розгляд скарг на реєстраційну дію, яка була вчинена на підставі рішення суду, не відноситься до повноважень Міністерства юстиції!

*Що означає «копія засвідчена в установленому порядку»?

Відмітка про засвідчення копії складається з:

– зі слів «згідно з оригіналом»;

– назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища;

– дати засвідчення копії;

– засвідчуватися повинна кожна сторінка документа з відтиском печатки підприємства (за наявності), установи, організації, іншої юридичної особи;

Також варто зауважити, що:

1. Якщо в органі розглядається скарга з цього ж питання від того самого скаржника, Комісія відмовляє у задоволенні повторної скарги;

2. Якщо скарга подана особою, яка не має на це повноважень або не може підтвердити факт порушення її прав, Комісія не уповноважена її розглядати;

3. Якщо розгляд питань, порушених у скарзі, не належить до компетенції органу – Комісія відмовляє у задоволенні скарги;

4. Комісія не буде розглядати Вашу скаргу, якщо є рішення цього органу з того самого питання. Якщо ж Ви з цим рішенням не згідні, звертайтеся, будь ласка, до суду.

minjust reyder1

minjust reyder2

minjust reyder3 

 

 

Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *