Монопольна «прокладка», яка збирає гроші за евакуацію авто в Києві, вдало відморозилась від АМКУ через пошту

В Антимонопольному комітеті готуються винести на розгляд подання про закриття провадження у справі про порушення ТОВ «Вейп Естейр», яке є монополістом на ринку евакуації транспортних засобів Києва, конкурентного законодавства через неподання інформації на вимогу Комітету від 3 вересня 2018 року. Про це повідомляють джерела «Наших грошей» у Комітеті.

Подання уже погодив голова АМКУ Юрій Терентьєв, тож найближчим часом очікується винесення його на розгляд державних уповноважених Комітету.

Підставою для закриття провадження у справі назване «неналежне вручення інформаційної вимоги»:

«Станом на дату отримання вимоги Товариством не було укладено договір на отримання поштової кореспонденції з АТ «Укрпошта» та відсутня довіреність на уповноваження особи щодо отримання пошти», – йдеться у поданні.

Відзначимо, що інформаційна вимога регулятора була датована вереснем 2018 року, а відповідь компанії мала зайти в Комітет у 30-тиденний строк з моменту її отримання.

Сам запит був скерований у межах збору та аналізу даних, оприлюднених у минулорічному розслідуванні журналістів «Наших грошей з Денисом Бігусом».

Про старт розслідування у лютому 2019 року повідомила на той момент державна уповноважена АМКУ Агія Загребельська, під чиїм керівництвом була відкрита справа за неподання «Вейп Естейр» інформації на вимогу.

Компанії загрожував штраф у розмірі 1% доходу за 2018 рік.

Нагадаємо, як напередодні встановили журналісти, з лютого 2018 року зареєстроване у серпні 2017-го маріупольське ТОВ «Вейп Естейр» почало отримувати гроші за евакуацію неправильно припаркованих автомобілів у Києві. Будучи монополістом на цьому ринку, компанія встановила рахунки за евакуацію у два з половиною рази вищі за ринкові розцінки і навіть за затверджені державою тарифи.

Відомо, що у 2017-му отримувачем коштів за примусову евакуацію неправильно припаркованих автівок було держпідприємство МВС «Інформ-Ресурси», а вартість послуги була узгоджена спільним наказом МВС, Мінекономрозвитку та торгівлі і Мінфінансів України. При цьому, компанія не вигравала жодного конкурсу і на момент проведення розслідування журналістів не мала власних евакуаторів.

За понад півроку «Вейп Естейр» зібрав з водіїв майже 7 млн грн. З них лише 3 млн пішли на оплату послуг перевізників, які фактично і займались евакуацією. Ще майже 4 млн грн компанія перерахувала на рахунки дванадцяти інших фірм, які так само були зареєстровані в Маріуполі і мали головним видом діяльності неспеціалізовану оптову торгівлю. Три фірми були засновані тими ж людьми, що заснували і ТОВ «Вейп Естейр». Це мешканець Вінницької області Максим Ядак і киянка Надія Матюшко, яка розшукувала роботу на 10 тисяч гривень.

У січні 2019 року замість Ядака і Матюшко засновником «Вейп Естейр» стала Аліна Федак, яка не має зв’язків з іншими фірмами, і досі значиться власницею компанії.

Також відзначимо, як повідомляли «Наші гроші», з 2016-го до літа 2019-го керівником держпідприємства «Інформ-ресурси» був виходець з Донецька Юханнан Бабаєв. Він з 2015 року очолював Київську філію ДП МВС. В 2015 році Бабаєв отримав дев’ять соток землі в приміському селі Чабани під житловий будинок. За даними місцевих активістів з групи «Чабани SOS», Бабаєв безкоштовно отримав землю завдяки дружбі керівника «Інформ-ресурсів» з головою сільради Чабанів Олександром Киризлієвим, який раніше очолював Державне підприємство МВС «Розвиток».

Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *