МЗС полегшує доступ до своїх сервісів для українців, що перебувають за кордоном
Кабінет Міністрів України ухвалив постанову про інформаційно-комунікаційну систему «е-Консул», яка забезпечить нову якість та доступність сервісів МЗС для громадян України за кордоном.
«Рішення уряду стало результатом системної роботи МЗС із цифровізації та модернізації консульських послуг і створило цілу низку нових можливостей. Фахівці МЗС вже працюють над тим, щоб якнайшвидше втілити їх. Про це повідомляє АНТИРЕЙД з посиланням на «Я і Закон».
Модернізована система е-Консул зробить сервіси МЗС доступнішими та швидшими для більшої кількості громадян України за кордоном. Деякі консульські дії повністю перейдуть в онлайн і не треба буде навіть іти до консульського відділу. Інші можна буде здійснити значно швидше та простіше, бо документи будуть підтягуватися з державних реєстрів автоматично. Все це в комплексі продемонструє нову якість ставлення держави до потреб громадян, сприятиме єдності, збереженню звʼязків і розвитку української всесвітньої спільноти», — заявив Міністр закордонних справ Дмитро Кулеба.
Станом на серпень 2024 року МЗС вже створило цифрову платформу, на якій в закритому режимі тестуються оновлена електронна черга, електронні кабінети заявника та консула, автоматизовані пілотні послуги у сфері нотаріату, оформлення довідок тощо.
МЗС також продовжує працювати над підключенням системи до державних реєстрів та інформаційних баз, що дозволить скоротити операційний час надання громадянам сервісів МЗС на 30-80%, залежно від типу послуги.
Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.
Нова система поступово позбавить громадян необхідності надавати вже наявні у держави дані чи документи, уможливить запровадження перших дистанційних послуг, задля отримання яких взагалі не буде потреби у відвіданні консула.
Очікується, що українці зможуть скористатися оновленою системою вже цьогоріч. Нині вона проходить необхідні безпекові перевірки, тестування на наявність вразливостей, міцність алгоритмів шифрування даних та стійкість до пікових навантажень.
Після запуску цьогоріч модернізованої системи «е-Консул» та оцінки аналітичних даних, МЗС планує нарощувати темпи цифровізації консульської сфери і протягом наступного, 2025 року. Ми будемо збільшувати частку дистанційних послуг, інтегрувати онлайн-платежі, шеринг документів у Дії спільно з Міністерством цифрової трансформації, та низку технологічних рішень, які зроблять сервіси МЗС доступнішими для громадян.
Можливості та зручність консульської інформаційної системи зростатимуть поетапно — зі збільшенням підключень до державних інформаційних ресурсів та з урахуванням зворотного звʼязку від користувачів.
Потреба у модернізації системи «е-Консул» та спрощенні доступу до консульських послуг МЗС постала особливо гостро в умовах повномасштабної війни. За кордоном нині перебуває близько 7,5 мільйонів громадян України, більша частина з яких виїхали вимушено через російське вторгнення. Цій категорії заявників особливо потрібна консульська допомога через втрачені документи, невирішені майнові питання, влаштування дітей тощо. І хоча МЗС залучило максимум з наявних ресурсів, вчинивши за 2022-2023 роки понад 2 млн консульських дій силами фактично 300 консулів, попит на отримання консульських послуг залишається вкрай високим та об’єктивно перевищує можливості консульських служб більшості країн світу.
Саме тому з листопада 2023 року МЗС розпочало амбітний проект з модернізації консульських інформаційних систем, який дозволить за кошти міжнародної технічної допомоги, зокрема Міжнародної організації міграції, Програми розвитку ООН та Управління верховного комісара у справах біженців ООН, автоматизувати бізнес-процеси та підвищити ефективність роботи консульських установ.
Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!