НБУ дозволив відкривати банківський рахунок із цифровим паспортом

Національний банк спростив процедуру віддаленої ідентифікації та верифікації банківських клієнтів з цифровим паспортом у мобільному застосунку «Дія».

За даними регулятора, відтепер українцям під час дистанційного відкриття рахунку в банку не потрібно фізично пред’являти ID-картку або біометричний закордонний паспорт, якщо вони мають цифровий паспорт або закордонний цифровий паспорт у мобільному застосунку «Дія».

Скористатися цим правом зможуть усі українці, що мають біометричні документи – ID-картку та закордонний паспорт. Для цього потрібно встановити застосунок «Дія» на свій смартфон та верифікуватися для отримання цифрового паспорту або закордонного цифрового паспорту за допомогою системи BankID.

Цифровий паспорт – це цифровий аналог паперових документів у мобільному застосунку «Дія». У електронному вигляді відображається інформація, яку містить ID-картка та біометричний закордонний паспорт громадянина України. Цифровий паспорт надійніший, ніж звичайний паперовий та не менш надійний, ніж його пластиковий аналог. Він дає можливість отримувати надійні дані про користувача із офіційних державних реєстрів.

Banner Diya 2020 10 02

Використовувати метод ідентифікації та верифікації клієнта банк зможе після підключення до систем Міністерства цифрової трансформації. Загалом процес виглядатиме так:

— банк запропонує потенційному клієнту ідентифікуватися в «Дії» через систему BankID НБУ;

— після вдалої ідентифікації у клієнта відобразяться цифрові документи, відповідно до даних, що містяться в державних реєстрах;

— через захищені канали банк отримає дані клієнта та додатково здійснить його фотофіксацію методом розпізнавання реальності особи;

— після цього клієнт зможе користуватися послугами банку.

Крім того, аналогічно клієнт зможе поділитися копією цифрового паспорту або закордонного цифрового паспорту і у відділенні банку. Це зменшить час обслуговування клієнта, адже не потрібно буде робити копії паспорту, як це відбувається зараз.

Фактично на сьогодні – це єдина можливість для фінансових установ дистанційно перевірити ідентифікаційні дані громадян, що містяться в державних реєстрах.

Перевагами нового методу є: простота використання; надійність для банків – такі ідентифікаційні дані отримані з надійного джерела; діджиталізація процесів та пришвидшення обслуговування клієнтів банків.

Мінцифри планує запустити новий механізм після проведення тестування функціоналу. Водночас банкам знадобиться час для підключення до систем та налаштування операційних процесів.

За даними Мінцифри, наразі в Україні зареєстровано близько 3,5 млн ID-карток, які українці отримували з 2016 року та близько 17 млн біометричних закордонних паспортів.

Хотите быть в курсе важнейших событий? Подписывайтесь на АНТИРЕЙД в соцсетях.
Выбирайте, что вам удобнее:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твиттер twitter.com/antiraid

0 ответы

Ответить

Хотите присоединиться к обсуждению?
Не стесняйтесь вносить свой вклад!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *