НБУ стартував кампанію “Знай свої права: страхування” та представив інфосайт “Гаразд”
Національний банк України запустив інформаційну кампанія із захисту прав споживачів страхових послуг “Знай свої права: страхування” за підтримки міжнародного партнера – Проєкту USAID “Інвестиції для стійкості бізнесу”.
“Тема страхування та страхових послуг залишається мало висвітленою для споживачів”, вважають в НБУ. “Більшість українців користуються лише страхуванням, обов’язковість якого визначена законодавчо, або таким, що обирають для споживача інші організації”. Про це повідомляє АНТИРЕЙД з посиланням на «Форіншурер».
Ключове завдання та мета кампанії “Знай свої права: страхування” – захист прав страхувальників та поліпшення знань споживачів про страхові послуги.
Інформаційна кампанія триватиме до кінця вересня 2024 року у всіх регіонах України. Онлайн-майданчиком для її проведення стане освітній сайт НБУ з фінграмотності Гаразд.
Один із розділів сайту присвячений страхуванню та страховим послугам. Також на цій онлайн-платформі користувачі можуть перевірити свої знання, пройшовши тематичний тест про страхування.
Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.
“На сайті “Гаразд” ви можете отримати інформацію щодо найпоширеніших фінансових послуг в Україні. Ми допоможемо вам розібратися в складних фінансових питаннях, пояснюючи їх просто та доступно. Вся подана інформація спрямована на те, щоб ви могли ефективно керувати вашим особистим бюджетом чи фінансами родини і приймати виважені фінансові рішення”, кажуть у НБУ. “Відстежуйте дві спеціальні динамічні рубрики на сайті – “Питання дня” і “Лайфхаки” – та шукайте корисні поради щодо користування фінансовими послугами. У розділі “Питання дня” ви можете отримати відповіді на найпоширеніші запитання споживачів щодо депозитів, кредитів, роботи колекторів, страхування, шахрайства з платіжними картками тощо. В “Лайфхаках” ми збиратимемо поради про те, як ефективно користуватися фінансовими послугами та управляти своїми фінансами”.
У її межах споживачі отримають роз’яснення щодо таких питань:
- як обрати страхову компанію;
- на що звертати увагу під час укладення договору страхування;
- де шукати і як отримати вичерпну інформацію про страхові продукти;
- як діяти, коли трапився страховий випадок, щоб уникнути проблем зі страховими виплатами від страховика;
- що таке франшиза у страхуванні та чому варто звертати увагу на її наявність і розмір, зазначені в договорі;
- як діяти під час зіткнення з нав’язуванням договору страхування чи порушенням прав споживача.
Також Національний банк разом із партнерами розповість про зміни, які очікують споживачів страхових послуг у зв’язку з оновленням законодавства.
Одним із пріоритетів Національного банку як регулятора страхового ринку є оновлення застарілого законодавства, яке не відповідало потребам учасників ринку та запиту споживачів страхових послуг. 1 січня 2024 року введено в дію новий Закон України “Про страхування”, перехідний період адаптації норм якого закінчується 1 липня 2024 року.
Водночас 17 червня 2024 року була ухвалена нова редакція Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”. Нове законодавство не лише підвищує стійкість страхового ринку, а й передбачає значний перелік вимог до страховиків щодо обов’язкового розкриття для споживачів вичерпних відомостей про умови договорів страхування.
Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.
“Національний банк захищає права споживачів фінансових послуг і проводить систематичну роботу, спрямовану на поліпшення стандартів обслуговування та забезпечення прозорості і стійкості фінансових установ. Цьогоріч наша інформаційно-просвітницька кампанія “Знай свої права” присвячена страхуванню і має на меті нагадати споживачам про те, як важливо не допускати порушення своїх прав під час користування фінансовими послугами”, – зазначила перший заступник Голови Національного банку Катерина Рожкова.
Національний банк став регулятором страхового ринку з липня 2020 року, перейнявши на себе функції Регулятора ринку небанківських фінансових послуг: страхових, лізингових, факторингових компаній, кредитних спілок, ломбардів та інших фінансових компаній. Тож споживачі інколи не знають, що можуть звернутися до НБУ для захисту своїх прав.
“Прийняття та удосконалення законодавства, розроблення нових нормативно-правових актів, що посилюють захист прав споживачів страхових послуг, дають змогу попередити порушення. Оновлення законодавства сприяє тому, щоб страховики могли прозоро та якісно доносити інформацію про страхові продукти і послуги. Поінформовані споживачі – більш захищені, адже здатні приймати усвідомлені рішення щодо укладення договорів страхування”, наголосила Катерина Рожкова.
Як працює сайт НБУ з фінграмотності Гаразд?
Це вже третя подібна просвітницька ініціатива, спрямована на те, щоб якомога більше українців були поінформовані про свої права під час користування фінансовими послугами та знали, як захистити їх у разі порушення.
Перша кампанія “Знай свої права”, присвячена правам та обов’язкам споживачів фінансових послуг, була реалізована у 2021 році. Друга – “Знай свої права: кредити”, що розповідала про права та обов’язки позичальників, відбулася у 2022 році.
Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!