Не поділили. Корпорація Порошенка сперечається з французькою мережею за Київський торт

Roshen вступила в інтелектуальну суперечку з українською “дочкою” Auchan Group.

Корпорація Roshen Петра Порошенка вимагає у суді заборонити мережі гіпермаркетів Ашан Україна використовувати торгові марки Київський торт і торт Київський, а також графічні елементи у вигляді листя каштана. Позов корпорацією поданий у кінці січня до Господарського суду Києва. Справу буде розглянуто 15 лютого.

Відповідач не тільки Ашан, але й виробник Белларія, яка також, як і Roshen випускає ці торти в Україні. Roshen вимагає вивести з обороту і ліквідувати всі упаковки і етикетки тортів з відповідними написами і зображеннями.

Рецептура і технологія торта була розроблена ще у 1956 році на Київській кондитерській фабриці імені Карла Маркса (нині Київська кондитерська фабрика Roshen).

Бренди, за які сперечається у суді корпорація дісталися їй разом з київською фабрикою. У Roshen є право на виробництво продукції під торговими марками Київський торт і торт Київський, а у Ашана або якоїсь іншої компанії, такого права немає, заявив у розмові з НВ Бізнес В’ячеслав Москалевський, президент кондитерської корпорації: “Ми будемо вимагати, щоб Ашан припинив продавати ці торти”.

В Ашані на запит НВ Бізнес на момент публікації матеріалу, відповіді не надали. Отримати коментарі компанії Белларія не вдалося.

У минулому році під каток Roshen потрапив інший виробник – столична компанія Київхліб. Напередодні Нового року корпорація президента України домоглася у суді перемоги. Київхлібу заборонили випускати торти в упаковці, яка повністю або частково нагадує упаковку продукції Roshen.

Опитані НВ Бізнес юристи вважають, що на сьогоднішній день торгова марка Київський торт або торт Київський, не може належати одному виробникові. Ашан і Белларія можуть наполягати на тому, що позначення втратило розрізняльної здатності, оскільки довгий час використовувалося великою кількістю різних виробників, зазначає Юлія Шаповалова, керівник департаменту інтелектуальної власності МЮК KODEX.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про охорону прав на знаки для товарів і послуг, термін дії Торгової марки (знака для товарів і послуг), становить 10 років. “Назва стала загальновживаною і не може охоронятися як чийсь знак”, – вважає Віктор Мороз, керуючий партнер адвокатського об’єднання Suprema Lex. І додає: якщо відповідачі подадуть зустрічний позов про визнання позначення, що не підлягає правовій охороні, то шанси обійти у суді Roshen значно зростуть.

Фахівці вважають судові випади Roshen усвідомленою стратегією корпорації у боротьбі з конкурентами на ринку. Мовляв, продаж тортів сильно підкосило. За останні кілька років ця ніша просіла на 50-70%. А Roshen таким чином, намагається потіснити конкурентів, затягати їх по судах, використовуючи різні інструменти, вважає Вадим Пустотін, засновник і директор бренд-консалтингової компанії Слідопит.

З ним погоджується і Олексій Дорошенко, гендиректор Української асоціації постачальників торговельних мереж. За його словами, користуючись адміністративним впливом корпорація буде використовувати тиск на інших конкурентів, а також на судові органи. “Це тільки початок. Roshen буде виштовхувати всіх конкурентів з ринку”, – упевнений Дорошенко.

Він додає, що багато регіональних виробників цукерок бояться виходити на столичний ринок через те, що власником корпорації є президент України: “Ситуація може змінитися, якщо хтось виграє у Roshen”, – говорить Дорошенко.

Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *