Новий напрямок: адаптація річкового судноплавства в Україні без Каховського моря
До повномасштабної війни річкове судноплавство на Дніпрі мало величезний потенціал та допомагало розвантажити залізницю і здешевити перевезення агропродукції як до морських портів на експорт, так і по Україні. Хоча війна з самого початку суттєво обмежувала навігацію Дніпром головним ударом для повоєнного відновлення цієї галузі став підрив росіянами Каховської ГЕС.
Підрив росіянами Каховської гідроелектростанції в ніч на 6 червня без сумніву стане одним з найбільш трагічних епізодів гарячої фази російсько-української війни. Крім зниження генерації та масштабну екологічну катастрофу, котру викликав підрив дамби під ударом опинився аграрний сектор півдня України. Крім цього катастрофа в Каховці позбавила багатьох українців житла, а декого і життя. Про це повідомляє АНТИРЕЙД з посиланням на «Delo».
Разом з цим руйнування дамби на Каховській ГЕС та обміління Каховського водосховища матиме і неочевидні наслідки вже для повоєнної економіки України. До початку повномасштабної війни доволі річкове судноплавство було доволі перспективною галуззю, потенціал котрої ще не був реалізований повною мірою, але котра давала можливість розвантажити інші логістичні коридори такі як автотранспорт та залізниця.
Загалом Дніпром перевозили головним чином будматеріали та зерно. Флагманом річкового судноплавства була компанія “Нібулон”, яка будучи одною з найбільших агрокомпаній України мала свої річкові термінали, флот для перевезення агропродукції та суднобудівні активи. Разом з цим річкове перевезення було доволі цікавим і для металургів.
Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.
Повномасштабне вторгнення, окупація частини Півдня України та блокада моря унеможливила повноцінне судноплавство Дніпром у воєнний час, а руйнування Каховського водосховища робить судноплавство проблематичним протягом тривалого періоду після війни. В “Укргідроенерго” оцінюють що для відбудови ГЕС необхідно 5 років, і очевидно сама відбудова почнеться вже після війни. Разом з цим за такий тривалий час галузь може деградувати, а залишки флоту знайдуть свою нішу на Дунаї.
Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!