PLS-2023: Зміни у бізнесі та маркетингу в юридичних компаніях під впливом війни в Україні

PLS-2023: Зміни у бізнесі та маркетингу в юридичних компаніях під впливом війни в Україні

Роботу X Міжнародного форуму просування юридичних послуг (PLS-2023) продовжили практичні презентації щодо реалізації BD, PR та маркетингових функцій в умовах воєнного стану.

Катерина Андрєєва, директор з розвитку бізнесу та PR ЮФ «Ілляшев та Партнери», проаналізувала як змінилися функції PR та BD за час війни; Олександра Крупієвська, PR-директорка ЮК «Алєксєєв, Боярчуков та Партнери» розповіла як юрфірмі попередити та нейтралізувати репутаційні ризики; Дарія Кравець, директор з маркетингу EVERLEGAL, поділилася досвідом співпраця із міжнародними організаціями в Україні; Вікторія Кулакова, старший PR- і маркетинг-менеджер EQUITY зосередилася на технологічній трансформація ринку: які інструменти полегшують життя маркетингу та впливають на ефективність внутрішніх та зовнішніх комунікацій. Про це повідомляє АНТИРЕЙД з посиланням на «PRAVO».

Нова реальність

Катерина Андрєєва виділила три тренди воєнного часу.

Функція маркетингу, PR & BD посилилась

«Мабуть нам час прийняти нову реальність — функція нашої професії підвищилась. З початком повномасштабного вторгнення наша робота вийшла за межі нашого звичного функціоналу. І це схоже назавжди. Юридичний маркетинг отримав новий імпульс розвитку на десятиліття».

Змінились канали комунікації

«Саме цього року наш корпоративний сайт вийшов в лідери за кількістю отриманих холодних вхідних клієнтських запитів, отриманих замовлень і сум оплат таких замовлень. Новий корпоративний сайт був однією з кращих інвестицій, які ми здійснили до війни».

Фокус на взаємодії з юристами та емоційному стані співробітників

«Наша робота вийшла за межі класичного маркетингу в сторону збільшення повноважень і збільшення відповідальності за результат. Ми вже частина HR, ми займаємося продажами, ми частина стратегічного менеджементу. І фактично сьогодні ми створюємо дизайн життя наших компаній».

Основним викликом 2024 року Катерина Андрєєва назвала саме існування маркетингових команд. За її словами, ринок спеціалістів суттєво знизився і це зараз основний ризик для кожної юридичної компанії. Наступного року для розвитку бізнесу юрфірмам треба зберегти свій кваліфікований персонал і максимально підготувати молодих спеціалістів. Інвестиційї в маркетингові команди зараз важливі як ніколи.

Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Робота з репутацією

Проаналізувавши декілька публічних резонансних кейсів, Олександра Крупієвька сформувала декілька рекомендацій щодо належного реагування у кризовій ситуації:

  • Прозора та своєчасна комунікація
  • Відповіді на основні питання, які виникли до бренду / особи
  • Визнання помилок, якщо такі були

Основними принципами комунікації вона при цьому назвала чесність, відкритість, готовність взаємодіяти із зацікавленими сторонами.

Помилковими, на думку доповідачки будуть відмовчування та ігнорування проблеми, закриття коментарів у соцмережах, маніпуляція фактами та агресивна комунікація.

В продовження свого виступу Олександра Крупієвська прокоментувала кризову ситуацію за участі керуючого партнера ЮК «Алєксєєв, Боярчуков та Партнери» Сергія Боярчукова та розповіла про вжиті заходи.

«Першочерговою метою було спростувати заяву активістів щодо історичної будівлі, її культурної цінності для міста, а також усі закиди щодо незаконності зносу. Ми записали шестихвилинне відео, в якому Сергій Боярчуков особисто відповів на усі закиди з інтернету, зокрема на питання «чому він такий чорт». Зазначене відео набрало 22 тис переглядів» — розповіла Олександра Крупієвська.

А аналізуючи, як можна було запобігти цій кризі, вона представила наступний алгоритм дій:

  • Завчасно попередити громаду про майбутній демонтаж будівлі
  • Завчасно показати дозвільні документи
  • Провести громадські слухання
  • Показати дизайн-проєкт майбутньої будівлі
  • Заздалегідь підготувати заяву та розсилати її спеціалістам у відповідь на запити.

«Краще всі проблеми попереджати, до них треба готуватись заздалегідь, і обов’язково радьтеся зі своїми PR-никами», — резюмувала Олександра Крупієвська.

Міжнародна співпраця

В Україні діє понад 500 проєктів міжнародної технічної допомоги на загальну суму понад 85 млрд доларів США. Дарія Кравець розповіла про принципи їх роботи, можливості співпраці для юрфірм та які переваги це може принести. Вона навела приклади проєктів, до реалізації яких була залучена EVERLEGAL та прокоментувала особливості комунікації з міжнародними організаціями в Україні.

Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Її поради:

  • Зберіть команду від “обличчя” фірми та закріпіть відповідальну особу – керівника практики / проектів
  • Створіть презентаційні матеріали, які включатимуть ваш досвід роботи із ГО, урядовими орг, фондами, ваші pro bono проєкти, проєкти на підтримку України та ЦСР ООН
  • Приділяйте час PR функції та нетворкінгу
  • Проявляйте ініціативу у контактах з неурядовими організаціями
  • Шукайте метч у діяльності орг. з вашими власними цінностями та сильними сторонами компанії
  • Продумайте, що і коли пропонувати цим організаціям
  • На пітчингу доносьте вашу цінність, відповідальність вашого бізнесу та бажання працювати на користь спільного блага
  • Звертайтеся повторно, якщо не вийшло з першого разу
  • Вкладайтеся у довготривалі стосунки
  • Цінуйте проєкти організацій, допомагайте розвивати їх, підтримуйте на кожному етапі

«Беручи до уваги усі фактори: постійне збільшення кількості проєктів МТД та міжнародних організацій в Україні, активну діяльність таких організацій за останні 2 роки, плани відновлення України і виділені бюджети на таку підтримку та багато іншого, можна зробити сміливий висновок, що до завершення військових дій в Україні кількість проєктів буде тільки зростати. Після завершення військових дій та на період відновлення України активність міжнародних організацій буде на високому рівні впродовж 5-8 років. Тому, дійте, пробуйте свої сили у новому напрямку, реалізуйте проєкти, які принесуть користь вашій компанії та Україні!, — закликала Дарія Кравець.

Технологічне оснащення

Які інструменти полегшують життя маркетингу та впливають на ефективність внутрішніх та зовнішніх комунікацій — практичними порадами використання діджитал-інструментів в роботі поділилася Вікторія Кулакова. Вона детально розповіла про функціонал та можливості таких програм як Prowly (зовнішні комунікації), Canva (розробка маркетингових матеріалів), BuzzStream (антикризовий менеджмент), ChatGPT (комунікаційне планування).

А коментуючи напрям внутрішніх комунікацій, вікторія Кулакова наголосила, що діжиталізація не може замінити нічого людського: «Для внутрішніх комунікацій можу порадити тільки чути, бачити і говорити. Чути, що хочуть ваші співробітники. Бачити як вони на це реагують. І говорити чесно, як є — це підвищить лояльність співробітників».

Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *