Присвоєння офіційної електронної адреси юридичним особам та ФОПам стане обов’язковим

16 липня в парламенті було зареєстровано два законопроєкти, об’єднані спільною метою – № 3860 та № 3861.

Завданням зазначених законопроєктів є спрощення офіційного документообігу між фізичними особами та суб’єктами владних повноважень, органами судової влади, іншими державними органами тощо.

У випадку їх прийняття очікуються позитивні наслідки у вигляді скорочення бюджетних витрат органів державної влади та витрат учасників судового розгляду, а також фізичних осіб, які на даний час спрямовуються на поштову кореспонденцію.

Пропонується законодавчо закріпити визначення «офіційна електронна адреса» та доповнити цивільний кодекс України положеннями, відповідно до яких юридичним особам та фізичним особам – підприємцям під час проходження процедури державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Реєстр) автоматично буде присвоюватись офіційна електронна адреса. Листи та інша кореспонденція, що будуть надіслані на таку офіційну адресу будуть вважатись офіційно направленими та належним чином врученими.

Але буде вимагатись електронна верифікація про дату та час направлення кореспонденції або ж програмне підтвердження про ознайомлення.

Яка ситуація з уже створеними юридичними особами, ФОП та іншими фізичними особами?

Законопроєктами пропонується обов’язкове отримання офіційних електронних адрес під час здійснення змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, юридичну особу, що містяться в Реєстрі або коли зазначені суб’єкти самостійно виявлять бажання щодо такого присвоєння.

Окрім того законопроєктами пропонується автоматичне присвоєння офіційних електронних адрес фізичними особами під час першого отримання паспорта громадянина України, з використанням програмних засобів Єдиного державного веб-порталу електронних послуг. Або, знову ж таки, за бажанням фізичної особи.

Відповідно до зазначених законопроєктів офіційна електронна адреса у випадку її присвоєння повинна стати обов’язковим реквізитом заяв про забезпечення позову, про видачу судового наказу, заяв по суті справи, ухвал про тимчасове вилучення доказів для дослідження судом та багатьох інших процесуальних документів.

Крім того, якщо учасник судового розгляду повідомить суд про свою офіційну електронну адресу, то на нього буде покладатись обов’язок повідомити суд і про її зміну (якщо така зміна буде здійснена під час розгляду справи).

Також якщо особа зазначить в процесуальному документі, що призначається для суду, свою офіційну електронну адресу, то така адреса буде єдиним місцем, куди суд зможе вручати ухвали. Вимоги щодо належним чином надсилання та вручення ухвали буде виконано, якщо буде наявним електронне підтвердження про дату та час її направлення або електронне підтвердження про прочитання. На додаток вимога щодо вручення судом судових рішень в паперовій формі буде дійсна лише щодо тих учасників судового процесу, які не матимуть офіційних електронних адрес.

Також законопроєктами пропонується, що у разі, якщо у виконавчому документі буде міститися офіційна електронна адреса сторін виконавчого провадження, документи виконавчого провадження надсилатимуться таким сторонам на зазначену адресу.

В цілому, це достатньо позитивні нововведення, покликані пришвидшити та покращити взаємодію між юридичними, фізичними особами та органами державної влади й при цьому зберегти кошти вищезазначених суб’єктів, пов’язані зі здійсненням листування.

Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *