Проблеми, які обурюють спільноту арбітражних судів в Україні

Проблеми, які обурюють спільноту арбітражних судів в Україні

Є питання що стосуються введення єдиної інформаційної судової системи, є питання перехідних положень до його введення і велика дискусійна проблема – порядок призначення арбітражних керуючих у справах про банкрутство.

Зараз приділяємо багато часу та зусиль для розв’язання цих питань у раді арбітражних керуючих разом з Головою Національної Асоціації Арбітражних керуючих Олександром Бондарчуком” – зазначив Сергій Донков, арбітражний керуючий, член Ради арбітражних керуючих України під час VIII Форум з конкурсного права. Про це повідомляє АНТИРЕЙД з посиланням на «Юридична Газета».

З якими ще проблемами стикаються арбітражні керуючі:

● Відсторонення арбітражного керуючого комітетом кредиторів без пояснення причин;

● Неналежна взаємодія щодо надання інформації державними органами / банками, відсутність відповідей на запити, неефективна взаємодія з представниками правоохоронних органів, державними виконавцями;

● Складнощі щодо виплати винагороди, відшкодування інших супутніх витрат, високі податки для арбітражних керуючих;

● Відсутність повноцінного функціонування інституту банкрутства фізичних осіб;

● Недостатній рівень цифровізації, відсутність доступу до окремих реєстрів, відсутність повноцінного об’єднання справ та реєстрів;

● Неправильний підхід до визначення неплатоспроможності юридичних осіб та відсутність контролю підприємств з боку державних органів, відсутність реального механізму щодо застосування субсидіарної / солідарної відповідальності;

● Порушення норм Кодексу України з процедур банкрутства в процесі процедури банкрутства керівниками підприємств боржників;

● Значна кількість щомісячної звітності, дублювання паперового та електронного документообігу, неналежна робота програм для внесення звітності;

Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.

● Часта зміна норм внаслідок судової практики, неефективна робота судової системи в цілому щодо розгляду справ про банкрутство.

Основні пропозиції арбітражних керуючих щодо необхідних змін у процедурі банкрутства в цілому:

● Цифровізація, автоматизація усіх процесів. Удосконалення існуючих програм та комунікаційних платформ (особливо СЕЗАК);

● Надання доступу до усіх існуючих реєстрів. Об’єднання та інтеграція існуючих реєстрів. Спрощення доступу арбітражним керуючим до інформації, якої вони потребують у рамках виконання своїх повноважень;

● Розширення повноважень самоврядної організації арбітражних керуючих, повна передача функцій перевірки, навчання, проведення іспиту, підвищення кваліфікації та призначення арбітражних керуючих;

● Зменшення кількості та частоти звітності;

● Зниження податків для арбітражних керуючих;

● Чітка позиція з боку законодавства і практики Верховного Суду при проведенні будь-якої процедури: розпорядження майном, санація, ліквідація або реструктуризація боргів фізичної особи. Чітке застосування цієї практики;

● Скасування обов’язкової наявності страхового полісу;

● Популяризація процедури банкрутства фізичних осіб в українському суспільстві;

● Більш активне залучення арбітражних керуючих до законотворчого процесу, розробки реформ;

● Регулярне проведення форумів, конференцій, круглих столів, як в онлайн, так і в офлайн форматі.

За даними соціологічного дослідження у сфері неплатоспроможності та діяльності арбітражних керуючих, проведеного компанією Human Research за підтримки Проєкту ЄС «Право-Justice».

Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *