Російські атаки призвели до нового підвищення вартості страхування морських суден

Російські атаки призвели до нового підвищення вартості страхування морських суден

Вартість страхування суден, які проходять через український експортний морський коридор у Чорному морі, суттєво зросла через посилені російські атаки на порти.

Тепер ціна страхування перевищує 1% від вартості судна, а це на 0,75% більше, ніж минулого тижня. Тобто для корабля вартістю $50 млн морське страхування каско коштуватиме $125 тис. за рейс. Про це повідомляє АНТИРЕЙД з посиланням на «Forinsurer».

Як писав Форіншурер у серпні, страхування суден у портах Одеси під час війни подорожчало на 1-1,5% порівняно з мирним часом.

Проблему страхування суден під час входу в порти Одеси вирішено на 95% завдяки створенню спільного Українсько-Британського страхового фонду, до якого український уряд вніс свою частку. “Створення страхового фонду додало впевненості та передбачуваності для входу суден у порти Одеси. Якщо на початку роботи українського зернового коридору страховка могла бути на 5-7% дорожчою, ніж у мирний довоєнний час, то зараз ця різниця становить 1-1,5%. Можна сказати, що глобальних проблем зі страховкою на сьогодні немає,” – зазначив в.о. міністра аграрної політики та продовольства Тарас Висоцький.

Системні військові атаки росії на портову інфраструктуру Одеси, де зберігаються агропродукти, за рік роботи українського зернового коридору завдали Україні втрат у вигляді знищеного обладнання та продукції на $0,5 млрд.

Російські атаки на портову інфраструктуру не вплинули на роботу “Українського морського коридору” – чорноморські порти працюють у штатному режимі, на підходах до них – 85 суден, заявив агенції “Інтерфакс-Україна” заступник міністра розвитку громад та територій Тимур Ткаченко.

Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.

“Агресія ворога та обстріли не вплинули на роботу самого “морського коридору”. Зараз порти продовжують працювати у штатному режимі, проте ми не можемо бути впевненими у подальших атаках та їхніх наслідках. Ми також фіксуємо зростання показників, якщо порівнювати з минулим роком”, – йдеться у його відповіді на запит агентства.

Лише за перші 10 днів жовтня обсяг експорту “морським коридором” досяг 2,1 млн тонн, з яких 1,5 млн тонн – зернові.

Для порівняння: за весь жовтень 2023 року через чорноморські порти було експортовано 1,9 млн тонн, з цього обсягу 1,4 млн тонн – зернові. За останніми даними, в українські порти прямують 85 суден.

Попри активізацію російських ударів по українських портах, трафік через експортний морський коридор України поки що стабільний. Утім, продовження таких дій рф може змусити судновласників побоюватися відправляти кораблі цим маршрутом.

Один з брокерів розповів, що після останніх атак трейдери стали більше цікавитися страхуванням своїх вантажів, які застраховані окремо від самих суден. «З’явилися нові запити від клієнтів на страхування військових ризиків в Україні, причому це ті клієнти, яким ми раніше пропонували це покриття, але вони не зацікавилися».

Тарифи на страхування відрізняються від одного страховика до іншого. Деякі трейлери цікавляться страхуванням своїх вантажів, які покриваються окремо від самих кораблів.

За останні три місяці росіяни здійснили майже 60 атак по портах, цивільних суднах і зерносховищах на півдні України — пошкоджені або знищені майже 300 обʼєктів портової інфраструктури, 177 транспортних засобів і 22 цивільні судна. Постраждали 79 людей, серед яких працівники портів, логістичних компаній та екіпажі суден.

Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *