Скандальний продаж ДП "Львівприлад"
Фонд державного майна України оприлюднив докладні пояснення начальника Регіонального відділення ФДМУ по Львівській області Н. Горлач щодо скандального продажу ДП ‘Львівприлад’.
Зокрема, Н. Горлач зазначила, що ДП ‘Львівприлад’ – це перше державне підприємство Львівської області, по якому розпочалась приватизація після завершення процедури банкрутства та санації, яка тривала з 2003 року по 2005 рік. У квітні 2006 року розпорядженням КМУ №180-р це підприємство було включено до підготовки на приватизацію. У процесі санації по цьому підприємству було відчужено найбільш ліквідне майно. Це підприємство розташовано у Львові на земельній ділянці розміром 3,6291 га, що перебуває у фактичному користуванні підприємства. У процесі санації всі будівлі по периметру території, які виходять на центральні вулиці м. Львова були відчужені, і на момент, коли підприємство було включено до переліку на приватизацію, не була завершена процедура оформлення права власності і передачі інвесторам, які придбали ці об'єкти у процесі санації, і до сьогодні не вирішено питання по земельній ділянці. Ми готуємо документи на міську раду щодо розмежування землі.
Мінпромполітики, як галузеве міністерство, спочатку ігнорувало наказ регіонального відділення ФДМУ по Львівській області (далі – РВ ФДМУ) про прийняття рішення про приватизацію і не передавало функції управління. Тільки у вересні 2006 року ми їх отримали. Було прийнято рішення про оцінку майна станом на 30.09.2006р. Спосіб продажу був визначений – продаж цілісного майнового комплексу державного підприємства ‘Львівприлад’ на аукціоні. При цьому керувались Положенням про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В,Г, затвердженим наказом ФДМУ від 26.07.2002 №1336, розпорядженням АМКУ від 26.07.2002 №226-р, рішенням ДКЦПФР від 01.08.2002 №222 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.09.2002 за №784/7072 (далі – Положення про продаж ЦМК).
Але процедура продажу ЦМК групи В на аукціоні у Положенні про продаж ЦМК не була в деталях розписана і досвіду продажу по такій процедурі не було. На конкурсних засадах проводився відбір оцінювачів та екологічного аудитора. До роботи комісії з приватизації було залучено обласне управління Служби безпеки України, оскільки підприємство працювало з державною таємницею. Залучався також режимно-секретний підрозділ РВ ФДМУ. Була сформована комісія з приватизації, до складу якої увійшли представники РВ ФДМУ, ДП ‘Львівприлад’ (в т.ч. голова профспілкового комітету підприємства), Головного управління промисловості та розвитку інфраструктури Львівської обласної державної адміністрації, Львівської міської ради, Міністерства промислової політики України, Франківського райфінвідділу м.Львова, Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, Державного управління екології та природних ресурсів у Львівській області, Головного управління МНС України в Львівській області та Управління СБУ у Львівській області. Комісія складалася з 14 осіб і працювала три місяці. Була проведена інвентаризація, в процесі якої ми стикнулися з проблемами бухгалтерського обліку. Ті об'єкти, які у процесі санації були відчужені ще у 2005 році, по бухгалтерському обліку обліковувалися на балансі підприємства, тому активи підприємства на початок 2006 року становили біля 40 млн. грн. Тобто, акт прийому-передачі підписаний, але проводки по бухгалтерії не зроблені. Протягом першої половини 2006 р. підприємством, згідно з актами прийому-передачі покупцям було передано нерухоме майно придбане ними в процесі судової санації підприємства і вартість активів вже станом на 01.07.2006 р. становила 22,6 млн.грн. І фактично, коли ми у вересні 2006р. прийняли функції управління державного підприємства, у нього фігурували активи порядку 17,4 млн.грн. За результатами експертної оцінки вартість майна, що підлягала приватизації склала 16,8 млн.грн. В подальшому основні скарги і базувалися на тому, що підприємство, яке має активи понад 40 млн. грн., оцінено у 16 млн. грн. У процесі підготовки об'єкта до приватизації було проведено біля 15 різних перевірок. Скарги подавалися тими структурами, які брали участь у санації підприємства і які мали детальну інформацію про нього, але на момент завершення санації не стали власниками майна, яке б хотілося їм придбати.
28.12.2006 року була закінчена підготовка об'єкта до приватизації, наказом РВ ФДМУ №944 затверджено план приватизації і надіслано усі необхідні документи до ФДМУ для прийняття рішення щодо продажу ЦМК на аукціоні. 30.01.2007р. був прийнятий відповідний наказ ФДМУ №158, а 31.01.2007р. регіональне відділення наказом №69 затвердило інформаційне повідомлення про проведення аукціону з продажу ЦМК ДП ‘Львівприлад’, інструкцію про послідовність дій учасника аукціону в процесі продажу та перелік документів, які надаються учасниками аукціону до органу приватизації. Дані інформаційне повідомлення та інструкція опубліковані 07.02.2007р. в газеті ‘Відомості приватизації’. Також повідомлення про продаж ЦМК ДП ‘Львівприлад’ на аукціоні опубліковане 10.02.2007р. в газеті ‘Високий замок’.
При такому аукціоні претенденти в пакетах кваліфікаційних документів не подають копії платіжних доручень про внесення застави у розмірі 10% від початкової вартості. Єдина вимога до заявників – це подати належні кваліфікаційні документи (у повному об'ємі) та відповідати кваліфікаційним вимогам.
Сам аукціон проводиться у три етапи. Перший етап: будь-хто з бажаючих може ознайомитися з об'єктом приватизації і взяти інтерв'ю у керівника. За цей період до регіонального відділення звернулося 5 юридичних осіб: СП ТзОВ ‘ГУПРО’, ТзОВ ‘Паперова фабрика ‘Слобожанка’, дочірнє підприємство ‘Інтергал-Буд’ ТзОВ ‘Інтергал’, ТзОВ – фірма ‘Північ, ЛТД’ та ТзОВ ‘Львів Проперті Девелопмент’. З них, після ознайомлення з підприємством, дві виявили бажання взяти участь в наступному етапі аукціону, а саме СП ТзОВ ‘ГУПРО’ та ТзОВ фірма ‘Північ, ЛТД’. Вони та ще чотири інші юридичні особи подали пакети документів, які мають назву ‘кваліфікаційні документи’, до РВ ФДМУ та були зареєстровані у відповідному журналі. Відповідальний працівник РВ ФДМУ, який їх реєструє, несе відповідальність за розголошення інформації про осіб, які подали заяви.
В останній день приймання заяв була спроба зірвати приймання заяв на участь в аукціоні. 21.02.2007 року на вході до регіонального відділення та безпосередньо на вході до канцелярії були молоді люди, які заважали проходу людей до канцелярії та роботі працівників даного структурного підрозділу. Робились спроби спровокувати працівників регіонального відділення на скандал. Але процедура була витримана і остання заява була прийнята о 17.55 за 5 хвилин до кінця робочого дня. На момент завершення прийняття заяв та кваліфікаційних документів станом на 18.00 годину 21.02.2007 р. до органу приватизації надійшло 6 заяв з пакетами документів на участь узазначеному аукціоні.
Прийняті від заявників конверти, на яких є напис ‘кваліфікаційні документи’, зберігаються в конфіденційному режимі у сейфі в канцелярії й передаються у день проведення засідання аукціонної комісії під розписку відповідальному секретарю комісії. Передаються самі конверти без заяв. Заяви залишаються у канцелярії. У Положенні про продаж ЦМК є вимога – під час процедури аукціону уся інформація зберігається в конфіденційному режимі.
Комісія з підготовки до проведення аукціону ЦМК ДП ‘Львівприлад’ працювала у закритому кабінеті і ні з ким не спілкувалася. Був зроблений опис усіх документів, які знаходилися в конвертах, що були подані предендентами. В ході роботи комісією було встановлено, що одним претендентом ВАТ ‘Сяйво’ документи на участь в аукціоні оформлені та подані з порушенням вимог подання кваліфікаційних документів. В пакеті, коли його відкрила комісія, знаходилися 37 конвертів. На цих 37 конвертах не було жодних написів. Оскільки порушена процедура, комісія прийняла рішення не відкривати ці конверти. У процесі роботи виявилося, що по двох структурах (ТзОВ ‘Анкербуд’ та ТзОВ ‘Сучасні технології і К’) кваліфікаційні документи подані не в повному складі. В них бракувало три найважливіших документи – це довіреність на право представляти інтереси, не було підтвердження, хто був керівником підприємства, і по реєстраційних документах та по довідці статистики значився один керівник, а по документах, які нам були подані, числився інший. І це затверджувалося печаткою безпосередньої юридичної особи. Комісія зробила висновок, що з шести претендентів три вищезгаданих не можуть бути допущені до аукціону, оскільки документи на участь в аукціоні подані ними не належним чином. Враховуючи значну кількість претендентів та необхідність поглибленого вивчення та аналізу поданих документів в роботі комісії було оголошено перерву. Так завершився перший день засідання. Наступного дня роботи аукціонна комісія прийняла рішення про допуск до аукціону тільки двох учасників, один з яких – львівська (СП ТзОВ’ГУПРО’), а другий – харківська структура (ТзОВ-фірма ‘Північ, ЛТД’). Ще одному заявнику – ТзОВ ‘Приватбізнес’, було відмовлено в участі в аукціоні в зв'язку з його невідповідністю кваліфікаційним вимогам, встановлених до претендентів. Протокол засідання комісії з підготовки до продажу ЦМК ДП ‘Львівприлад’ був поданий до регіонального відділення на затвердження. Наказом начальника регіонального відділення від 28.02.2007 №191 даний протокол затверджено. Регіональне відділення за допомогою телефонограм та рекомендованих листів ознайомило усіх претендентів з результатами кваліфікаційного відбору. Слід зауважити, що згідно з реквізитами, вказаними у заяві одним із претендентів з м. Трускавець (ТзОВ ‘Сучасні технології і К’), лист повернувся до регіонального відділення з довідкою поштового відділення, що за вказаною адресою дана юридична особа не знаходиться. Іншими недопущеними претендентами після нашого повідомлення почали подаватися позови у суди з вимогою припинення аукціону.
Крім того, були спроби зірвати проведення аукціону шляхом подачі позовних заяв та клопотань в суди різних областей України юридичними особами, які взагалі не мали жодного відношення до аукціону, з підприємством не ознайомлювалися, документи на участь в аукціоні не подавали. Одна з таких структур (ТзОВ ‘Світ’, м.Львів), що подала до Господарського суду Львівської області позовну заяву та клопотання про забезпечення адміністративного позову про заборону здійснення регіональному відділенню підготовки до проведення аукціону, добре обізнана в питаннях судової санації ДП ‘Львівприлад’. В зв'язку з чим можна допустити, що дана юридична особа була причетна до ведення процедури банкрутства підприємства. Аналогічні позовній заяві та клопотанню про забезпечення позову від ТзОВ ‘Світ’ були подані заяви в Тернопільський господарський суд від ТзОВ ‘Дизайн-проект’ (м.Тернопіль) та в Закарпатський господарський суд від Виноградівського колективного підприємства ‘Агрошляхбуд’ (м.Виноградів). По стилістиці, по змісту, по допущених помилках та шрифтовому набору позовні заяви та клопотання від вищезазначених трьох юридичних осіб є ідентичними.
Регіональним відділенням проводилась відповідно претензійно-позовна робота, направлена на недопущення зриву аукціону.
Паралельно, 14.03.2007р. сесія Львівської обласної ради народних депутатів прийняла рішення звернутися до Кабінету Міністрів України та Фонду державного майна України про зупинку проведення аукціону і перенесення його на 6 місяців. Дане рішення було надіслано до КМУ та центрального апарату ФДМУ.
7 березня 2007р. регіональним відділенням з Державною акціонерною компанією ‘Національна мережа аукціонних центрів’ в особі Львівської філії було підписано відповідну угоду на проведення аукціону. 22 березня даній уповноваженій особі нами було передано затверджений 22.03.2007р. наказом РВФДМУ №309 список учасників аукціону, які були допущені до участі аукціону з продажу ДП ‘Львівприлад’. Аукціон повинен був відбутися 30 березня 2007р.
Однак, 26 березня було отримане рішення Тернопільського суду про забезпечення позову про заборону регіональному відділенню проводити аукціон. За результатами проведеної регіональним відділенням претензійно-позовної роботи 27 березня ми отримали рішення про скасування Ухвали Тернопільського суду про адміністративне забезпечення позову. Однак, виникла інша загроза. Учасники, яких ми повідомили про допущення до участі в аукціоні, читаючи інформацію у пресі про судове рішення щодо заборони проведення аукціону, не знали що є відповідне рішення суду про скасування вищезгаданої Ухвали Тернопільського суду. Тому у телефонному режимі відмовилися від участі у аукціоні. Аукціон став під загрозою зриву.
Але у день проведення торгів 30.03.2007р. обидва допущені до аукціону учасники прибули на реєстрацію.
В ході самого аукціону вчинялися провокаційні дії зі сторони певних осіб, направлені на зрив як самого аукціону, так і на підписання аукціонного протоколу. Перед входом до Львівської філії НАК ‘НМАЦ’ стояло біля 50 людей, які кричали ‘Ганьба!’ і заважали ввійти до аукціонного центру. Учасники аукціону для реєстрації були вимушені зайти через чорний хід. Була виставлена додаткова охорона. Події як на вулиці, так і у приміщенні аукціонного центру знімало телебачення, були присутні журналісти. Реєстрація учасників і всіх бажаючих бути присутніми на укціоні проводилася з 10.00 до 10.45. Потім у зв'язку із значною кількістю бажаючих бути присутніми на аукціоні, реєстрація продовжувалася до 11.05. Відповідні квитки видавали через касовий апарат, який фіксує час придбання квитка. Це потім нам помогло у подальшому, коли звинувачували директора аукціонного центру, що він завчасно припинив реєстрацію. Я хочу зауважити, що були зняті ксерокопії з усіх документів, які свідчили про особу присутніх на аукціоні. І ми точно знаємо, хто був у залі аукціону в день його проведення. Але, на жаль, стартова ціна залишилася і ціною продажу. Переможцем аукціону визнано харківську структуру – ТзОВ – фірма ‘Північ, ЛТД’. На момент підписання переможцем протоколу аукціону, фізичні особи спробували зірвати його підписання – увірвались на перший поверх аукціонного центру та зав'язали бійку з охоронцями. Було визвано наряд міліції, порушення було зафіксовано. Порушником був адвокат Фурик, який представляв інтереси будівельної компанії з Закарпатської області і мав завдання зірвати аукціон. Але йому це не вдалося. Усі документи, які зафіксували цей факт, направлені до прокуратури і до Управління внутрішніх справ.
В день проведення аукціону була спроба захопити і канцелярію регіонального відділення. Стороння людина увірвалася у канцелярію з погрозами і заставила зав. канцелярії прийняти лист від вищезгаданого адвоката з копією Ухвали Закарпатського господарського суду про заборону проведення аукціону, яка на сьогодні вже є скасованою.
Всього регіональне відділення ФДМУ виступало учасником 8 судових справ, пов'язаних з аукціонним продажем ДП ‘Львівприлад’. 5 справ на даний час вже є припиненими. В претензійно-позовній роботі, яка ведеться регіональним відділенням з питань приватизації ДП ‘Львівприлад’, регіональне відділення розраховує на допомогу юристів ЦА ФДМУ.
Не зважаючи на погрози мені, моїм співробітникам та голові аукціоннного центру, аукціон з продажу ЦМК ДП ‘Львівприлад’ 30.03.2007р. таки відбувся. В день проведення аукціону було підписано протокол аукціону з продажу ЦМК ДП ‘Львівприлад’, який затверджено наказом регіонального відділення від 30.03.2007 № 381. В цей же день між регіональним відділенням та переможцем аукціону укладено та нотаріально посвідчено договір купівлі-продажу ЦМК ДП ‘Львівприлад’. В основу договору купівлі-продажу лягли умови продажу, визначені у плані приватизації підприємства та опубліковані у вищезгаданому інформаційному повідомленні про проведення аукціону. У нотаріуса договір купівлі-продажу ЦМК ДП ‘Львівприлад’ я підписувала особисто, щоб захистити своїх працівників. Цього ж дня покупцем проведена повна оплата за об'єкт приватизації. На виконання договору між регіональним відділенням та покупцем 23.04.2007р. укладено акт приймання-передачі ЦМК ДП ‘Львівприлад’ та на спільному засіданні прийнято рішення про припинення державного підприємства ‘Львівприлад’ шляхом його приєднання до юридичної особи покупця.
Аукціон з продажу ДП ‘Львівприлад’ проведений, договір купівлі-продажу та акт приймання-передавання вже підписані, йде процедура припинення юридичної особи ДП ‘Львівприлад’, виконання договору купівлі-продажу підприємства перебуває на контролі в регіонального відділення. На даний час покупцем відповідно до договору погашена кредиторська зоборгованість в повному обсязі, в тому числі заборгованість по заробітній платі перед працівниками.
Джерело: Фонд державного майна України
Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!