Новий рік — нова податкова реформа
Нам потрібна справжня податкова реформа. Не її імітація чи погіршений закон, а прозорі правила роботи, які нададуть можливість легально працювати і чесно сплачувати податки
Моя позиція: краще нічого не приймати, ніж в черговий раз під виглядом реформи голосувати за норми, які нанесуть шкоду та спровокують чергове, можливо, і останнє, зниження довіри людей. Ми не повинні допустити того, що було напередодні минулого Нового року, коли Уряд тиснув на Парламент і вимагав негайно підтримати їх ‘реформаторські’ ідеї. Що було після — ми всі пам’ятаємо, бо ще в листопаді приймали закони, які відмінили негатив урядових ініціатив.
Разом з цим, вже за кілька днів — грудень, і складається враження, що Україна є героєм фільму ‘День бабака’, ніяк не може вирватися з петлі часу і ходить по одному й тому ж колу. Знову податкова реформа, знову обмаль часу, знову шантаж.
Але якщо проаналізувати суть, принаймні того законопроекту, який зареєстровано в парламенті під номером 3357, я б звернула увагу на такі основні питання, які обов’язково потрібно виправити. Звісно, якщо ми за позитивний для економіки результат, а не за процес і не за медалі.
1. Законопроект вимагає для кожної перевірки надавати висновки податкових консультантів. Це добре для самих консультантів. Для них відкриваються безмежні можливості і величезний ринок, але погано для платників податків, які змушені будуть оплачувати їх послуги, що не гарантуватиме позитивного акту перевірки.
2. Скасовується соціальна податкова пільга. Сьогодні її розмір становить: загальної — 609 грн, підвищеної — 913,50 грн та 1218 грн. Якщо з людей, які отримують низькі доходи, буде утримуватися податок на доходи фізичних осіб в розмірі 10%, вони отримуватимуть ще менше, ніж сьогодні. Це несправедливо.
3. В ПДВ база оподаткування операцій не може бути нижчою ‘звичайної ціни’. Разом з тим механізм доведення, що таке ‘звичайна ціна’, складний та непрозорий. І тому визначення бази оподаткування на основі собівартості, як в діючому Податковому кодексі, набагато краще, ніж те, що пропонується.
4. Створюються проблеми з адмініструванням акцизного податку із роздрібного продажу пального. Вводиться акцизна накладна (обов’язковий електронний документ), але той механізм, який прописаний в документі, стимулюватиме шахрайство.
5. Не передбачено зниження рентної плати за видобування газу. Цей пробіл призведе до того, що вже через кілька місяців після прийняття закону ми будемо вносити в нього зміни. Очевидно, що діючі ставки ренти — це надзвичайний стан в газовидобуванні, який загрожує безпеці держави.
6. Запроваджуються перевірки неприбуткових організацій. Зокрема змінами підпункту 20.1.43 статті 20 Податкового кодексу України до прав контролюючих органів віднесено можливість здійснювати перевірку операцій з використання коштів неприбуткових організацій.
7. Не передбачена відповідальність фіскалів, як і раніше, в них повністю розв’язані руки. Вони можуть нараховувати величезні штрафи, закривати підприємства. Бо знають: якщо потім ці рішення будуть скасовані, вони за це не відповідатимуть.
І основне питання несправедливості в проекті 3357: за рахунок малого та середнього бізнесу, якому звужують спрощену систему оподаткування до її ліквідації та закриття легального сьогодні бізнесу, створюються можливості послаблення великим підприємствам.
Ми потребуємо зміни загальної системи оподаткування, і 3357 — базовий для податкової реформи проект, але:
– ми повинні ретельно доопрацювати проект з тим, щоб не було жодного ризику погіршення умов для легального бізнесу. І зробити це в рамках закону, тобто зареєструвати і прийняти документ до 1 липня 2016 р.;
– ми повинні зберегти спрощену систему до того часу, поки запрацює нова, ліберальна система загальної системи оподаткування.
Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!