Нацбанк почав приймати скарги українців на фінустанови
Національний банк починає приймати звернення населення щодо роботи небанківських фінансових установ.
«Ми починаємо приймати та опрацьовувати звернення громадян стосовно роботи фінансових, страхових, лізингових, факторингових компаній, ломбардів та кредитних спілок», – повідомляє НБУ.
Нацбанк нагадує, що з 1 липня 2020 року стає регулятором небанківських фінансових установ. Це означає, що як регулятор НБУ буде взаємодіяти не лише із надавачами небанківських фінпослуг, а й їхніми споживачами.
Клієнтам фінустанов у випадку порушення їхніх прав насамперед варто звертатися з письмовою скаргою на ім’я керівника відповідної фінансової установи.
Якщо фінустанова не реагує навіть після скарги, варто звертатися до Національного банку.
У сьогоднішній ситуації поширення коронавірусу в Україні найбезпечніше та найзручніше звертатися до Нацбанку за допомогою дистанційних каналів:
– надішліть звернення на електронну пошту [email protected], використовуючи спеціальну форму. Найближчим часом з’явиться можливість подати звернення відразу на вебсайті НБУ;
– зателефонуйте в контакт-центр за номером 0 800 505 240, дзвінки безкоштовні. Якщо ви телефонуєте в неробочий час або всі оператори зайняті, залиште ваш номер телефону на автовідповідач, щоб фахівець Нацбанку міг з вами зв’язатися пізніше;
– надішліть лист разом із супроводжуючими документами на адресу: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9.
У зверненні до НБУ споживач має надавати ту ж інформацію, яку раніше вимагала Нацкомфінпослуг.
У зверненні потрібно вказати прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання та електронну пошту. Необхідно розповісти суть порушеного питання, вашої пропозиції чи скарги, а також вказати, якої фінансової установи стосується звернення. Інформації має бути достатньо для обґрунтованого вирішення вашої справи. Такі ж вимоги були і в попереднього регулятора небанківських фінансових установ.
Національний банк не розглядає анонімні звернення без імені автора та зазначення місця його проживання. Питання, які є поза компетенцією регулятора, НБУ пересилає до відповідного державного органу та обов’язково повідомляє про це людину. Якщо громадянин не вказав достатньо інформації, ми повертаємо звернення та просимо уточнити дані. Також не розглядається повторне звернення з того ж питання, якщо перше звернення було вирішене.
Відповідь на стандартне звернення надається упродовж 30 днів. Водночас, якщо звернення не потребує додаткового вивчення та перевірки, відповідь надається впродовж 15 днів. В окремих складних випадках строк розгляду може бути продовжено до 45 днів. Але Національний банк обов’язково повідомляє про це скаржника.
Нагадаємо, що законом №79-IX від 12 вересня 2019 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг» (спліт) передбачена ліквідація Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), і передача її функцій Національному банку та НКЦПФР з 1 липня 2020 року.
Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!