Україна запускає пілотний проєкт для жінок-водійок автобусів
Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України та Представництво ООН “Жінки в Україні” домовились про реалізацію проєкту із навчання жінок-водійок у сфері перевезень пасажирів автобусами. Про це повідомила пресслужба відомства.
Зазначається, що реалізуватиме пілотний проєкт ГО “Фундація інституційного розвитку” за фінансової підтримки Швеції. Про це повідомляє АНТИРЕЙД з посиланням на «Delo».
Що відомо про новий проєкт
Згідно з повідомленням, пілотний проєкт має назву “Розширення професійного потенціалу жінок у сфері пасажирських перевезень”. Це безоплатна програма для розвитку професійних навичок жінок. Фактично, це відповідь на дефіцит кадрів у сфері перевезень, спричинений повномасштабним вторгненням.
За словами заступника міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергія Дергача, метою пілотного проєкту є забезпечення перепідготовки та перекваліфікації жінок-водійок у сфері міського та муніципального транспорту, а саме автобусів.
Це перша ініціатива Міністерства, спрямована як на подолання дефіциту кадрів, так і задля подолання стереотипів та упереджень щодо професій.
За останніми даними, дефіцит водіїв автобусів у регіонах складає близько 30%, а це близько шести тисяч співробітників.
У межах проєкту передбачено також навчання жінок для отримання кваліфікаційної картки водія (код 95). Це документ, який підтверджує професійну компетенцію водія автобуса за європейським стандартом.
Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.
Крім того, на пілотних комунальних підприємствах буде проведено цикл навчальних заходів щодо впровадження стандартів дотримання прав жінок на робочому місці, а також загального моніторингу дотримання прав жінок серед комунальних підприємств — учасників проєкту. За результатами цього моніторингу будуть надані рекомендації та план їх впровадження для забезпечення прав жінок на підприємствах у сфері транспорту.
Ключові завдання ініціативи:
створення нових робочих місць та можливості професійного розвитку жінок у сфері громадського транспорту відповідно до вимог транспортної реформи в Україні та європейських стандартів;
розширення можливості працевлаштування жінок у сфері пасажирських перевезень;
інтеграція стандартів дотримання прав жінок на комунальних підприємствах у сфері пасажирського транспорту.
Дефіцит кадрів в Україні
Мобілізація фахівців до лав ЗСУ стала важливим викликом для економіки, тому у Міністерстві економіки запропонували перекваліфіковувати жінок на ті професії, представники яких пішли воювати.
Зокрема, через мобілізацію в транспортній галузі України не вистачає працівників громадського транспорту.
В Києві цей показник наближається до 30%. Київський громадський транспорт через війну стикається з проблемою відсутності кадрів – це вже призводить до збільшення інтервалів між поїздами та автобусами.
У червні у зв’язку з дефіцитом фахівців робітничих професій у київському метрополітені змінили графіки руху поїздів. У пікові години інтервали між поїздами збільшився до 3-4 хвилин, а у міжпікові – до 6-6,5 хвилин. Графіки ж вихідного дня залишились без змін: час очікування поїзда складає 6-7 хвилин.
За інформацією виконуючого обов’язки начальника комунального підприємства Віктора Вигівського, наразі жінки складають 41% від загальної кількості працівників метрополітену. Серед них є не лише представниці традиційно “жіночих” професій, а й жінки, які опановують спеціальності, що раніше вважалися переважно чоловічими.
Так, наразі в технічній школі метрополітену вже проходить навчання майбутня машиністка електропоїзда. Це перша жінка, яка проходить підготовку за цією спеціальністю в історії підприємства.
Додамо, що в столиці на 15-30% подорожчали послуги таксі – через дефіцит водіїв, обумовлений мобілізаційними заходами
Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!