Найпоширеніші помилки в Електронному суді та поради від адвоката щодо їх уникнення

Найпоширеніші помилки в Електронному суді та поради від адвоката щодо їх уникнення

Процедура реєстрації Електронного кабінету юридичної особи здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису керівника такої юридичної особи, що підтверджується даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Сертифікат кваліфікованого електронного підпису такої посадової особи повинен містити ідентифікаційні дані як юридичної, так і посадової особи.

Тетяна Рабко, адвокат, учасниця адвокатського об’єднання «ВСЕУКРАЇНСЬКА АДВОКАТСЬКА ДОПОМОГА», регіональна представниця Молодіжного комітету – «UNBA NextGen» у Донецькій області, членкиня Ради Комітету НААУ з питань електронного судочинства та кібербезпеки адвокатської діяльності, Ради Молодіжного комітету – «UNBA NextGen» та Ради Комітету НААУ з питань гендерної політики, провела у Вищій школі адвокатури НААУ захід з підвищення кваліфікації адвокатів на тему: «Як уникнути помилок при роботі в Електронному суді?». Про це повідомляє АНТИРЕЙД з посиланням на «ADVOKAT POST».

Лектор розпочала вебінар з проблемних питань використання КЕП в підсистемі «Електронний суд».

Процедура реєстрації Електронного кабінету фізичної особи та фізичної особи – підприємця здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису такої особи.

Було акцентовано увагу учасників, що основними моментами, що потребують уваги при використанні КЕП під час роботи із підсистемою «Електронний суд» є:

  • під час авторизації необхідно із переліку обрати Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, що видав КЕП;
  • для авторизації потрібен діючий КЕП (зазвичай строк дії ключа 1-2 роки);
  • не допускається використання іншого КЕП під час підписання документів в підсистемі «Електронний суд» аніж той, що використовувався під час авторизації.

Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Тетяна Рабко розповіла важливі нюанси, які необхідно врахувати під час реєстрації у підсистемі «Електронний суд»:

  • браузер рекомендується використовувати Google Chrome;
  • при роботі в корпоративній мережі рекомендується перевірити налаштування доступу до мережі інтернет та, за необхідності, вимкнути VPN;
  • вимкнути автопереклад веб-сторінки.

Найбільш розповсюджені помилки, які можуть виникнути у користувачів під час первинної реєстрації електронного кабінету в ЄСІТС:

Помилка RegisterForm.Bad Request, яка може виникнути у користувачів під час первинної реєстрації.

Для вирішення питання виконайте нижчезазначені дії по черзі:

1) Відкрийте нове вікно браузеру Google Chrome в режимі анонімного перегляду (браузер Microsoft Edge в режимі InPrivate)
2) Перейдіть за посиланням https://id.court.gov.ua/
3) Виконайте процедуру реєстрації повторно

Аналогічне вирішення помилки можна використовувати при довгій авторизації, коли сторінка підсистеми «Електронний суд» не завантажується (використовуємо п. 1 -2 зазначенні вище).

Помилка «Сертифікат пошкоджений або не може бути використаний»

Якщо строк дії ключа ще не вичерпано, необхідно встановити Бібліотеку веб підпису за посиланням https://shorturl.at/ltJV7, виконати первинне встановлення, ІМПОРТУВАТИ СЕРТИФІКАТ https://shorturl.at/sL345 та налаштувати як зазначено у відео інструкції http://surl.li/lrswx.

Учасники були ознайомлені з нюансами під час підтвердження повноважень в підсистемі «Електронний суд».

Документи, що підтверджують повноваження у підсистемі «Електронний суд»:

  • електронна довіреність;
  • електронний ордер;
  • копія документа, який підтверджує повноваження представника.

Лектор звернула увагу, що для подачі заяв у ролі представника необхідно змінити роль у профілі Користувача на «Представник».

Причини, з яких неможливо сформувати електронний ордер у підсистемі «Електронний суд» та можливі рішення цього питання:

в профілі користувача відсутні підтверджені відомості про наявність статусу адвоката

Рішення: необхідно в профілі користувача проставити відмітку у графі адвокат, натиснути на олівець у графі номер свідоцтва та виконати валідацію свідоцтва адвоката за реєстром НААУ, зберегти зміни

учасник справи, якого представляє адвокат має зареєстрований кабінет в підсистемі «Електронний суд»

Рішення: необхідно звернутися до клієнта за отриманням електронної довіреності або використовувати при подані процесуальних документів копію документа, який підтверджує повноваження представника (наприклад, сканований ордер)

судом не внесено до електронної справи відомості щодо коду ЄДРПОУ (для юридичних осіб)/РНОКПП (для фізичних осіб) сторони по справі

Рішення: необхідно звернутися до суду з заявою про ознайомлення з матеріалами справи в електронному вигляді (внесення РНОКПП / коду ЄДРПОУ до додаткових відомостей про учасника справи та надання доступу до електронної справи) або звернутися до ДП «Інформаційні судові системи» за телефоном 044 207 35 33 (для дзвінків з за кордону (багатоканальний): +38(044) 207 35 46) чи електронною поштою на адресу [email protected] для вирішення цього питання).

Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Недоліки при підтвердженні повноважень за допомогою електронного ордеру із підсистеми «Електронний суд» та можливі рішення цього питання:

  • якщо адвокат від імені одного і того ж клієнта сформовано декілька електронних ордерів на різні справи, то система буде обирати останній сформований (на кроці додатки необхідно перевірити який ордер додано до заяви та у разі завантаження некоректного видалити та завантажити належний ордер);
  • електронний ордер не містить назви органу, у якому надається правова допомога адвокатом (системні налаштування Електронного суду не дають можливість самостійно змінити зміст ордеру, тому у разі не прийняття судом електронного ордеру у якості підтвердження повноважень необхідно надати заповнений ордер завантажений із сайту НААУ).

Спікер сфокусувала увагу учасників на нюансах видачі електронної довіреності від імені юридичної особи.

Для видачі електронної довіреності необхідно натискати виписка з ЄДР, при цьому у разі обрання створити довіреність, повноваження будуть передані від імені фізичної особи, а не юридичної особи.

Лектор відзначила, що при формуванні процесуальних документів або оскарженні рішення суду у справі, по якій змінено підсудність, потрібно перевіряти назву суду, до якого формується заява. У разі некоректності автоматичного визначення суду, потрібно подавати документи не через розділ «Мої справи», а через розділ «Заяви».

Також було розглянуто питання подання процесуальних документів в підсистемі «Електронний суд» при відсутності доступу до матеріалів електронної справи та можливість реалізації:

згенерувати електронний ордер/отримати електронну довіреність у підсистемі «Електронний суд» та подати відповідну заяву через матеріали електронної справи
використати відповідний шаблон у розділі Заяви

Увага учасників була сфокусована на те, що 05.01.2022 Державна судова адміністрація України надала лист №15-103/22 з офіційними роз’яснення щодо початку перебігу процесуальних строків при отриманні процесуальних документів через Електронний суд. ДСА наголошує на тому, що норми Положення передбачають обов’язковість надсилання документів саме до Електронного кабінету, тоді як адреса електронної пошти розглядається лише як додаткова функція повідомлення про їх надходження до Електронного кабінету. Таке повідомлення, залежно від налаштування, може здійснюватися як з надсиланням самих документів, так і без нього.

Крім того, було наведено актуальну судову практику з питання направлення судового рішення до електронного кабінету в ЄСІТС.

23 серпня 2023 року у постанові по справі № 380/24487/21 Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду сформулював правовий висновок, згідно до якого наявна в матеріалах справи довідка про доставку документа в електронному вигляді до «Електронного кабінету» є допустимим доказом, що підтверджує вручення судового рішення.

26 жовтня 2023 року у постанові по справі № 480/7230/21 Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду звернув увагу, що відповідно до пункту 5 частини 5 статті 251 КАС України якщо судове рішення надіслано на офіційну електронну адресу пізніше 17 години, судове рішення вважається врученим у робочий день, наступний за днем його відправлення, незалежно від надходження до суду повідомлення про його доставлення.

Також учасників було ознайомлено з нюансами під час участі в судовому засіданні в режимі відеоконференцзв’язку.

Підписуйтесь на наш Канал у Telegram та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook, щоб бути в курсі найважливіших подій.

При участі у судовому засіданні в режимі ВКЗ з мобільного телефону при виникненні проблеми під час тестування обладнання на сайті vkz.court.gov.ua (не відображається ваше власне зображення), необхідно перевірити та вимкнути режим енергозбереження батареї в налаштуваннях.

Для участі у судовому засіданні в режимі ВКЗ у корпоративній мережі необхідно вимикати VPN та перевірити внутрішні налаштування корпоративної мережі інтернет (можливі внутрішні обмеження щодо потокового відео).

Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *