Пенсионный фонд разъясняет актуальные вопросы оформления пенсий переселенцами
На актуальные вопросы переселенцев из Донецкой и Луганской областей о назначении и выплате пенсии отвечают специалисты Пенсионного фонда Украины.
1. Куди необхідно звертатися пенсіонерам, які переселилися з Донецької та Луганської областей до інших регіонів України, для продовження виплати пенсії за місцем фактичного перебування (проживання) та які для цього документи необхідно надати?
Перше, що необхідно зробити, – стати на облік як внутрішньо переміщена особа.
Є три способи стати на облік:
1. Звернутися до місцевого управління соціального захисту населення за місцем перебування.
Або
2. Звернутися до регіонального штабу з питань переселенців (такі штаби найчастіше розміщені на вокзалах).
Або
3. Якщо Ви тимчасово перебуваєте в місцях компактного проживання переселенців, – зверніться до уповноважених осіб (працівники житлово-експлуатаційних організацій або уповноважені особи сільських і селищних рад), які відвідують місця проживання внутрішньо переміщених осіб.
Для взяття на облік переселенець заповнює заяву. Також він дає згоду на обробку, використання, зберігання його персональних даних відповідно до Закону України ‘Про захист персональних даних’.
Разом із заявою особа пред’являє:
громадянин України – паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу;
іноземець або особа без громадянства – паспортний документ, посвідку на постійне проживання або інший документ, що посвідчує особу.
Для продовження виплати пенсії після переїзду необхідно звернутися до управління Пенсійного фонду України в районі (місті, районі у місті), де пенсіонер фактично перебуває (проживає).
Надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік.
До заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорта та пенсійного посвідчення), а також копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності).
2. Якщо пенсіонер виїхав до іншого регіону і вже отримує там пенсію, чи потрібно йому додатково надати до управління Пенсійного фонду довідку про взяття на облік як особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції?
Такий пенсіонер має обов’язково звернутись до територіального органу соціального захисту населення та отримати довідку про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, видану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509.
Така довідка може бути подана до органу Пенсійного фонду, але це не обов’язково.
Інформація про реєстрацію особи та отримання нею довідки буде отримана органом Фонду від органів соціального захисту населення шляхом електронного обміну.
3. Яким чином буде проведено виплату пенсії за період до місяця взяття на облік пенсіонера за місцем фактичного перебування (проживання)?
За даними електронної пенсійної справи виплата пенсії провадиться з місяця, наступного за місяцем припинення її виплати за попереднім місцем проживання.
Пенсію за місцем фактичного перебування (проживання) можливо отримати через підприємство поштового зв’язку або через обрану банківську установу, з якою органом Фонду укладено відповідний договір.
4. Чи можливе переведення пенсійної справи пенсіонера у разі звернення його родичів?
Ні, заява на запит пенсійної справи за новим місцем проживання подається пенсіонером особисто до органу, що призначає пенсію, за новим місцем проживання (реєстрації). Це визначено пунктом 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України ‘Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування’, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за № 1566/11846,.
5. Який порядок виплати допомоги на поховання пенсіонерів, які перебували на обліку в управліннях Пенсійного фонду України на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції?
Виплату допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого здійснює управління Пенсійного фонду України на території, контрольованій українською владою, до якого звернулися особи, які мають право на отримання цих виплат відповідно до законодавства.
Заявнику необхідно надати відповідну заяву разом із витягом з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть, а також довідку про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичноїоперації, яка видається згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 509.
6. В який строк забезпечується переведення пенсійної справи?
Переведення пенсійної справи здійснюється протягом 7-10 днів. Проте в окремих управліннях Фонду, які знаходяться найближче до території проведення антитерористичної операції, ці строки можуть бути більшими у зв’язку із необхідністю обробки значної кількості звернень.
7. Куди потрібно звернутись аби з’ясувати стан переведення пенсійної справи та дату проведення виплати пенсії?
Із зазначених питань необхідно звернутись до управління Пенсійного фонду, до якого надано заяву на переведення пенсійної справи.
Адреси та номери телефонів районних управлінь Фонду розміщені на офіційному веб-сайті Пенсійного фонду України в Розділі ‘Контакти’.
Також можливо звернутись на телефони ‘гарячих’ ліній головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та місті Києві (відповідна інформація також розміщена на офіційному веб-сайті Пенсійного фонду України).
Бажаєте бути в курсі найважливіших подій? Підписуйтесь на АНТИРЕЙД у соцмережах.
Обирайте, що вам зручніше:
- Телеграм t.me/antiraid
- Фейсбук facebook.com/antiraid
- Твіттер twitter.com/antiraid
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!